Alarmujące objawy

22.01.2019 11:12
Objawy alarmujące chorób nowotworowych u dzieci | Objawy z zakresu głowy i szyi
Monika Barełkowska, Katarzyna Derwich

Manifestacja kliniczna w postaci objawów występujących w obrębie głowy i szyi może dotyczyć niemal każdego z nowotworów wieku dziecięcego, między innymi: białaczek, chłoniaków, guzów ośrodkowego układu nerwowego, mięsaków tkanek miękkich, nerwiaka zarodkowego, siatkówczaka, histiocytozy z komórek Langerhansa.

18.01.2019 08:30
Diagnoza to nie wyrok, ale konieczność działania

Ryzyko wystąpienia nowotworu złośliwego u dziecka na szczęście jest niewielkie, nie należy wpadać w panikę, ale warto zachować czujność.

29.10.2018 10:47
Choroby nowotworowe u dzieci - na co zwracać uwagę? Część II
lek. med. Monika Barełkowska, dr hab. n. med. Katarzyna Derwich

Znajomość symptomatologii nowotworów wieku dziecięcego jest niezwykle ważna dla każdego lekarza pierwszego kontaktu, ponieważ rozwijają się one bardzo dynamicznie. Wobec tego, kluczowe dla możliwości wyleczenia pacjenta jest jak najszybsze rozpoznanie i leczenie choroby

30.07.2018 10:43
Choroby nowotworowe u dzieci - na co zwracać uwagę?
lek. med. Monika Barełkowska, dr hab. n. med. Katarzyna Derwich

Przedstawimy cykl publikacji omawiający objawy alarmujące chorób nowotworowych u dzieci. Publikacje skierowane są do lekarzy rodzinnych, lekarzy pierwszego kontaktów oraz wszystkich mających pod opieką osoby niepełnoletnie. W pierwszej części omówimy rolę lekarza pierwszego kontaktu we wczesnej diagnostyce chorób nowotworowych u dzieci.