15.12.2018 09:00
Umierająca gąska oswaja śmierć - bajka terapeutyczna oczami lingwisty
Ewa Biernacka

Jednym z tematów trudnych w kontaktach z chorym czy umierającym dzieckiem jest cierpienie, ból, śmierć. Jak o nich rozmawiać, jak pomóc? Jedną z form takiej rozmowy jest bajka, dostarczająca wiedzy, ale też niosąca ładunek terapeutyczny. Bajki, legendy, baśnie od zawsze towarzyszą dzieciństwu, wpływają na rozwój osobowości dziecka. Rozwijają wyobraźnię, twórcze myślenie, wrażliwość. Dziecko poprzez identyfikację z bohaterem lub sytuacją, która go dotyczy, przeżywa przygody bajkowego bohatera w sposób bezpieczny. Bajki terapeutyczne – dedykowane specjalnie dzieciom chorym - rozładowują lęk, pomagają w zrozumieniu jego źródła. Dzieci uwielbiają bajki, dzięki czemu są one dobrym narzędziem terapii. Dzieci chore są narażone na różnego rodzaje sytuacje budzące lęk: czas hospitalizacji oznacza rozłąkę z najbliższymi, brak kontaktów z rówieśnikami, poczucie osamotnienia, inności, obawę przed bolesnymi zabiegami itp.

14.12.2018 14:15
Licytuj marzenia

Wystartowała internetowa aukcja obrazów, których autorami są najmłodsi pacjenci oddziałów onkologicznych i hematologicznych

13.12.2018 16:00
Eksperci: przed nami kolejny przełom w leczeniu chorób nowotworowych
Nauka w Polsce

Do praktyki leczniczej wprowadzana jest nowa metoda immunoterapii chorób nowotworowych, które może okazać się kolejnym przełomem w hematologii i onkologii – powiedzieli w środę eksperci na spotkaniu z dziennikarzami w Warszawie.

12.12.2018 09:00
Onko ABC - S jak smak
Głos Pacjenta Onkologicznego

Dr Sybilla Berwid-Wójtowicz, specjalistka ds. żywienia klinicznego wyjaśnia, co jest przyczyną utraty smaku podczas leczenia onkologicznego i radzi, jakimi produktami wspierać organizm podczas choroby nowotworowej, kiedy tracimy chęć do jedzenia.

zobacz więcej
partnerzy: Jazz Pharmaceuticals Sanofi Genzyme