Zwycięski projekt zostanie ogłoszony 5 listopada.
Projekt 1. Mniej biurokracji
Pacjenci i ich rodzice są zestresowani formalnościami w momencie gdy ważniejsza jest dla nich choroba i leczenie. Celem projektu jest uproszczenie procesu wpisów i wypisów ze szpitala oraz zapewnienie komfortowego i mniej stresującego pobytu w szpitalu. Optymalizacja procesu wpisów i wypisów ze szpitali pozwoli na oszczędność czasu i energii pacjentów oraz rodziców. Chcemy sprawić, aby dokumenty napisane były prostym językiem, a rodzice rozumieli podpisywane formularze. Możliwości skrócenia czasu procesu obejmują czas uzupełniania i archiwizacji dokumentacji oraz czas oczekiwania na wpis/wypis pacjenta.
Projekt 2. Pozytywna komunikacja
Personel medyczny oraz niemedyczny mają możliwość poprzez swoją postawę wpływać na jakość przeżyć młodych pacjentów i kształtować ich reakcje na inne trudne sytuacje. Dzięki organizacji serii szkoleń chcemy uwrażliwiać personel na to, że sposób, w jaki komunikują się z pacjentami, silnie kształtuje doświadczenie małego pacjenta. W ramach prowadzonego projektu dostarczymy personelowi, poza szkoleniami, pakiet niezbędnych i wspierających narzędzi, które pozwolą zniwelować trudności w codziennej komunikacji a finalnie ułatwią kontakt z małymi pacjentami, tak aby zmiana była długofalowym procesem.
Projekt 3. Aplikacja pacjenta
Brak dostatecznych informacji jak odnaleźć się w szpitalnej infrastrukturze generuje dodatkowy stres dla opiekunów małych pacjentów. Na bazie wcześniejszych doświadczeń z aplikacją Centrum Zdrowia Dziecka chcemy stworzyć platformę, dzięki której rodzice i dzieci będą mogli łatwiej przygotować się do wizyty w szpitalu (czytelne przedstawienie co wziąć ze sobą, jak się przygotować, co jest dostępne w szpitalu), a także poruszać się po budynkach szpitala dzięki interaktywnej mapie prowadzącej krok po kroku do wybranego punktu.
Zapraszamy Państwa do zagłosowania na wybrany projekt. Głosowanie znajduje się pod tym linkiem.
Więcej o Wielkim Badaniu Dziecięcych Szpitali
Źródło: Fundacja K.I.D.S.